ProCardio

Service & onderhoud

ProCardio heeft diverse service & onderhoudspakketten. Altijd een pakket die aansluit bij jouw wensen.

 


Service en onderhoud voor Philips AED ‘s

Wat voor onderhoud heeft een Philips AED nodig?
Moet het onderhoud door ProCardio worden uitgevoerd?
Waarom bestaan er service & onderhoudspakketten?
Welke service & onderhoudspakketten zijn er beschikbaar?
ProCardio levert service & onderhoud aan Philips AED’s die elders zijn gekocht
Bestellen van elektroden en batterij
FAQ Service & Onderhoud


Wat voor onderhoud heeft een Philips AED nodig?

Een AED van Philips controleert zichzelf elke dag. Daar hoeft dus nooit iemand voor langs te komen. De test die de Philips AED zelf uitvoert is niet zomaar een test. Hij controleert namelijk de volgende onderdelen:

  • AED: software, circuits, omgevingstemperatuur, condensator (het onderdeel dat de stroomstoot afgeeft) en de stroomstoot zelf
  • Elektroden: aanwezigheid én werking/ kwaliteit van de elektroden
  • Batterij: resterende energievoorraad

Omdat dit dagelijks wordt getest heb je de zekerheid dat de AED het zal doen op dat ene moment wanneer iedere seconde telt. Onderhoud in de vorm van een monteur heeft een Philips AED dus niet nodig. Hierdoor bespaar je al snel € 100,- per jaar ten opzichte van vele andere AED’s. Wél moet elke 2 tot 2,5 jaar de elektrodencassette en elke 4 jaar de batterij worden vervangen.

  • In de elektrodecassette zijn de elektroden (ook wel pads genoemd) voorzien van contactgel. En hoewel de elektroden vacuüm zijn verpakt om uitdroging tegen te gaan, zal na verloop van tijd de gel gaan uitdrogen. Op de voorkant van de elektroden staat een vervaldatum. Vóór deze datum moeten de elektroden vervangen zijn.
  • De batterij heeft een gegarandeerde levensduur van minimaal 4 jaar. Omdat de AED zelftesten doet kan worden gewacht met het vervangen van de batterij totdat de AED melding maakt van “battery-low”. Als de AED deze melding geeft is de AED nog inzetbaar, want hij heeft een reservecapaciteit.

De totale kosten voor het vervangen van de batterij en de elektrodecassette bedragen ongeveer € 75,- per jaar. Klik hier om alle kosten voor service en onderhoud na te lezen.

Je sluit al een ProCardio service & onderhoudspakket af vanaf € 50,- per jaar. Klik hier om al onze pakketten te bekijken.

NB: bovenstaande verklaart ook waarom AED’s die goede zelftesten doen, duurdere batterijen hebben. Het kost immers stroom om dagelijks deze testen uit te voeren, test stroomstoten te geven etc. Voor een prijsverschil van slechts enkele tientjes per jaar levert Philips een AED met de zekerheid dat deze het zal doen wanneer hij nodig is.


Moet het onderhoud door ProCardio worden uitgevoerd?

Nee, dat kan je gemakkelijk zelf doen. Het vervangen van de elektrodecassette of de batterij van een Philips AED is net zo gemakkelijk als het vervangen van de batterijen van je afstandsbediening.


Waarom bestaan er service & onderhoudspakketten?

Omdat er rondom een AED meer speelt dan alleen het vervangen van de batterij en de elektrodencassette. En voor deze zaken hebben wij service & onderhoudspakketten.

ProCardio heeft zich volledig gespecialiseerd in het verkopen en leveren van Philips AED's met de daarbij behorende wandbevestiging. Omdat wij ons focussen kunnen wij veel handelingen zeer efficiënt uitvoeren, zoals het onderhouden van de AED’s op verschillende locaties.

Daarnaast geven wij AED & BLS trainingen. Tijdens de training leer je alles over de Philips AED en de basisbeginselen (BLS) van reanimeren. Hierdoor weet je wat je moet doen als je in een noodsituatie terecht komt. Het kan ook zijn dat je al eens een training hebt gehad, maar een opfristraining kunt gebruiken. Ook deze worden gegeven door het ProCardio team.

En hoewel niemand hoopt de AED ooit te hoeven gebruiken, is het wel zo fijn als je na een inzet met ProCardio kan bellen. Daarom zijn wij na een inzet of bij een storing 24/7 bereikbaar op onze servicelijn. Wij komen (direct) langs om de AED weer inzetbaar te maken en de ECG-gegevens voor de behandelend arts beschikbaar te maken. Kortom, onze service & onderhoudspakketten zijn ontwikkelt voor alle aspecten die rondom de AED nodig zijn. Wij zorgen ervoor dat jouw AED het doet op het moment dat iedere second telt.

Klik hier voor een volledig overzicht van alle ProCardio service & onderhoudspakketten. Neem voor meer informatie contact op met één van onze medewerkers via +31 (0)35 33 33 515 of info@procardio.nl



ProCardio levert service & onderhoud aan Philips AED’s die elders zijn gekocht

  • Heb je een Automatische Externe Defibrillator (AED) van Philips?
  • Piept de AED?
  • Knippert het groene lampje?
  • Is de vervaldatum van de elektrodecassette (bijna) verstreken?
  • Twijfel je hoelang de batterij al in de AED zit?
  • Of wil je dat er eens grondig naar de AED wordt gekeken?

Geen nood! ProCardio is je graag van dienst, ook wanneer je de AED niet bij ons hebt gekocht. Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak. Hierbij zal onze specialist jouw AED testen en voorzien van een keuringsrapport.

Neem voor het maken van een afspraak, of meer informatie over elektroden, batterijen en andere accessoires contact op met één van onze medewerkers via +31(0)35 33 33 515 of info@procardio.nl


Bestellen van elektroden en batterij

Als grootste Health Care dealer van Philips in Nederland hebben wij alle service materialen altijd op voorraad. Omdat wij gespecialiseerd zijn in Philips heeft onze buitendienst zelfs de meeste materialen bij zich in de auto.

Zo kunnen wij jou, zowel voor een geplande vervanging als voor noodgevallen, altijd en direct van dienst zijn. En mocht het onderdeel toevallig niet voorradig zijn? Dan lenen wij jou graag een tijdelijke AED.

Ben je op zoek naar een:

  • Philips AED batterij
  • Philips AED elektrodencassette (zowel voor volwassenen als baby’s en kinderen)
  • AED draagtas
  • AED wandbevestiging

Neem contact met ons op via +31 (0)35 33 33 515 of info@procardio.nl


FAQ Service & Onderhoud

Q Moet ik een service & onderhoudspakket afsluiten voor mijn AED?
A Nee, dat is niet verplicht. Een Philips AED heeft ook geen jaarlijkse controle nodig van een monteur. Toch adviseren wij om een service & onderhoudspakket af te sluiten omdat de elektroden en batterij periodiek vervangen moeten worden. Daarnaast is het prettig als je terug kunt vallen op een leverancier die je ondersteunt bij een storing aan de AED of na inzet met de AED. Wij staan dan 24/7 voor je klaar.

Voor een ProCardio service & onderhoudspakket betaal je alleen voor wat je écht nodig hebt.

Q Wat wordt er bedoeld met regulier onderhoud?
A De elektroden en batterij zijn niet eeuwig houdbaar, deze moeten periodiek vervangen worden. Dit is het reguliere onderhoud dat altijd terug komt.

Q Ik heb toch garantie, heb ik dan een service & onderhoudspakket nodig?
A Ja, want de garantie ondersteunt jou niet op het moment dat de elektroden en batterij vervangen moeten worden voor regulier onderhoud of als de AED een storing heeft of is ingezet op een patiënt.

Q Ik heb een factuur ontvangen, maar niemand gezien. Hoe kan dat?
A Dat kan kloppen. Voor een Philips AED hoef je geen jaarlijkse controle uit te voeren want hij test zichzelf iedere dag op alle belangrijke componenten. Denk hierbij aan de inzetbaarheid van de elektroden en capaciteit van de batterij.

Heb je het service & onderhoudspakket Service All-In + afgesloten? Dan komen wij langs op locatie om de elektroden en/of batterij te vervangen wanneer dit nodig is. Op dat moment kunnen wij, indien gewenst, een keuring uitvoeren van de AED.

Q Volgens mij heb ik geen ProCardio service & onderhoudspakket.
A Wij kunnen dit voor je nakijken in onze ProCardio database. Neem contact met ons via info@procardio.nl en met behulp van je adresgegevens kunnen wij controleren hoe je in ons systeem staat.

Q Als ik een ander service & onderhoudspakket wil, kan dat?
A Natuurlijk kan dat. Neem contact met ons op via info@procardio.nl en dan kunnen we samen kijken wat de beste oplossing is voor jou en jouw AED.

Q Ik moet de elektroden van mijn Philips AED vervangen. Hoe werkt dat?
A Het vervangen van de elektroden van je Philips AED is erg simpel. Klik hier voor de beknopte instructies voor de Philips HeartStart HS1 AED en klik hier voor de beknopte instructies voor de Philips HeartStart FRx AED. De instructie wordt ook altijd meegestuurd als je nieuwe elektroden van ons ontvangt.

Q Ik moet de batterij van mijn Philips AED vervangen. Hoe werkt dat?
A Het vervangen van de batterij van je Philips AED is erg simpel. Klik hier voor de beknopte instructies voor de Philips HeartStart HS1 AED én Philips HeartStart FRx AED (is voor beiden gelijk). De instructie wordt ook altijd meegestuurd als je de nieuwe batterij van ons ontvangt.

Q Wat betekent de ‘Install before’ datum op de batterij?
A Op de batterij van een Philips AED staat ‘install before’ en dan een datum. Dit is niet hetzelfde als tenminste houdbaar tot (zoals bij de elektrodecassette).

Install before betekent dat de nieuwe batterij uiterlijk voor de genoemde datum in de AED moet worden geplaatst, niet dat de batterij tot die datum meegaat.

Q Mijn AED heeft een storing, wat moet ik doen?
A Bel met ProCardio via +31 (0)35 33 33 515.

Heb je een service & onderhoudspakket van ons? Dan kun je ons 24/7 bellen op het speciale servicenummer +31 (0)35 – 33 33 517.

Q Mijn AED is gebruikt, wat moet ik doen?
A Bel met ProCardio via +31 (0)35 33 33 515.

Heb je een service & onderhoudspakket van ons? Dan kun je ons 24/7 bellen op het speciale servicenummer +31 (0)35 – 33 33 517.

Q Ik wil een gegevenswijziging doorgeven, hoe doe ik dat?
A Mail je huidige en nieuwe gegevens naar info@procardio.nl.

Q Ik heb meerdere Philips AED’s, krijg ik dan korting op mijn service & onderhoudspakket?
A Het is altijd interessant om ons aanbod te horen. Neem contact met ons op via info@procardio.nl of bel naar +31 (0)35 – 33 33 515.

Staat je vraag er niet tussen? Mail dan naar info@procardio.nl bij voorkeur onder vermelding van klantnummer. Deze vind je op de factuur.